
Gewapende overval op juwelier Veenendaal (update)
22-02-2012 10:33
55 reacties
VEENENDAAL - Bij horlogerie Van Manen in het centrum van Veenendaal is woensdagmorgen een gewapende overval gepleegd. Dat gebeurde rond 09.30 uur. De politie heeft een Burgernet melding verstuurd waarin het spreekt van twee daders met een Marokkaans uiterlijk.
De twee jongens kwamen met een wapen naar binnen. Of ze iets buit gemaakt hebben, is nog niet bekend.
De politie ging meteen op zoek naar twee jongens op een zwarte scooter met het kenteken FF-315-P. Ze zijn gevlucht in de richting van de Hoogstraat/centrum. De scooter is al vrij snel gevonden achter de flat aan de Frans Halslaan, hoek Rembrandtlaan, maar de opzittenden nog niet. Mensen die de jongens denken te zien wordt verzocht direct 112 te bellen.
Ondertussen is de politie druk bezig met onderzoek in en in de omgeving van de juwelier. Een politiehelikopter hangt in de lucht boven het gebied en een deel van de Hoogstraat is afgezet.
* Later meer
Sherlock Holmes op 22-02-2012 10:45
Waarom dan niet gelijk de daderomschrijving zoals die door Burgernet is doorgegegeven?
Vdaal: Overval: Hoogstraat eo. 2 daders weg op zwarte scooter, knt: ff-315-p. beiden: Marr. uiterlijk,petje,ong 20jr oud. Heeft u informatie bel dan 0800-0011Spraakberichten:Bron: Burgernet
Coen op 22-02-2012 10:46
Hard aanpakken dit smerige tuig!
Uiteraard weer het bekende daderprofiel, omdanks dat BDU verzuimd daarvan melding te doen. Burgernet heeft echter wél gemeld dat het gaat om daders met een Marokkaans uiterlijk. (letterlijk geciteerd).
Wanneer houdt het nou eens op met die gasten?
el Knako op 22-02-2012 11:04
Ik weet waar de Politie moet gaan zoeken,en zij zelf denk ik ook wel. Veel succes.
true life op 22-02-2012 11:25
De daders zijn gewoon bekend pluk nou is dat tuig van straat ze beginnen echt hoog te spelen met hun amateurs game zoek nou is al die schuuren onder die flats naar scooters zonder kenteken dan weet je gelijk bij welke adres je goed bent asjeblieft voor een goede tip ben het helemaal zat met dit tuig
Anita op 22-02-2012 12:58
@true life: dus iedereen met een scooter zonder kenteken is volgens jou een crimineel dus. lekker kortzichtig hoor!
@ Sherlock Holmes: als je het bericht van Burgernet wilt neerzetten doe het dan goed, ze hadden niet allebei een petje, van 1 dader was geen omschrijving bekend qua kleding........
tweede kans op 22-02-2012 14:20
De politie lijkt meer tips en reacties binnen te krijgen via twitter. Ook het massaal door twitteren blijkt effectiever en succesvoller dan burgernet. Veel korpsen van de politie onderschrijven dit ook.
Verder is het heel vervelend dat er altijd weer mensen zijn die alles en iedereen over één kam scheren. Het is juist mooi dat we in een wereld leven waarin verschillende bevolkingsgroepen met elkaar leven in een land en samen vechten voor een betere en veilige samenleving. Ik ben er als Nederlander trots op dat er steeds meer mensen van allochtone afkomst hoger onderwijs volgen en ook af studeren. Verder is het ook dat " Zwarte scholen" in de EU als ook in Nederland beter presteren dan "witte scholen"!
Ook mensen met een ander uiterlijk zijn niet allemaal correct en dat zijn de Nederlanders ook niet. Laten wij ook vooral niet vergeten wat er uit onze voormalige kolonies is gestolen.
Overvallen, misdrijven geweldpleging etc is nooit goed te praten en moet aangepakt worden ongeacht nationaliteit kleur of wat dan ook.
En laten we elkaar eens gaan accepteren,respecteren en waarderen door gewoon gedag te zeggen op straat. Dat zou een heel positief effet kunnen hebben dan enkel maar te wijzen en te schreeuwen.
true life op 22-02-2012 14:34
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
Nora, een bezorgde moeder op 22-02-2012 15:06
Ben het helemaal met je eens @tweede kans. Ben zelf een Ned. vrouw met Marokkaanse achtergrond en baal er weer ontzettend van dat het weer om Marokkaanse jongens gaat. Heb zelf ook kinderen in die leeftijd en elke keer weer baal ik ervan dat deze jongens het verpesten voor mijn kinderen die hard bezig zijn om wat van hun toekomst te maken. Mijn oudste heeft een hoge opleiding en kan nu bijna geen stageplek vinden omdat hij een Marokkaanse naam heeft en natuurlijk een Marokkaans uitelijk. Dit soort tuig zoals ze al eerder zijn genoemd moeten echt hard aangepakt worden!! In plaats van een paar maanden, een aantal jaren achter slot en grendel. En neem ook al hun spullen in beslag. Ook hun ouders moeten hard aangepakt worden. Ik weet zeker dat de ouders heus wel weten wat hun kinderen doen. Als mijn kind niet werkt, niet naar school toe gaat, maar wel altijd geld op zak heeft, dan weet ik ook wat mijn kind aan het doen is!! Neem dan van mij aan dat ik de eerste zal zijn die ze aan zal geven bij de politie! De ouders van deze jongen steken hun koppen in het zand (struisvogel) en vinden het best dat deze jongens zo aan hun geld komen. Zogenaaamde Moslims! en maar braaf naar de Moskee voor het gebed!! Ik ben ervan overtuigd dat er een hoop kan veranderen als de ouders hun verantwoordelijkheid nemen!
True life op 22-02-2012 15:18
@nora
Je hebt helemaal gelijk de ouders weten er heus wel vanaf.
Izza op 22-02-2012 15:42
@Nora: ik ben het helemaal met je eens. Ik heb 3 zoons en ook zij hebben hier last van. Laatst verliet mijn oudste zoon de tuin van een vriend om naar huis te gaan, vijf minuten later stond de politie bij deze mensen aan de deur omdat een verdacht persoon de tuin had verlaten en snel wegliep. Het signalement van mijn zoon kun je wel raden denk ik! De ouders van zijn vriend waren stomverbaasd, mijn zoon is daar kind aan huis! Mijn andere zoon wil niet meer gaan zwemmen omdat hij zich zo bekeken voelt door de badmeesters. Gisteren ging de jongste met vriendjes voetballen waarop een stel kinderen riepen "rot op naar je eigen land". Ik word er hondsberoerd van, mijn kinderen doen het goed op school, hangen niet 's avonds laat buiten rond enz enz, maar ze worden er wel op afgerekend!!
Geen Landverrader!! op 22-02-2012 16:09
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
herman op 22-02-2012 16:13
Izza en Nora,
Ik kan helemaal met jullie meevoelen en ben blij dat jullie een reactie plaatsen,, laat maar horen dat het pijn doet ook binnen de gemeenschap van marokaanse afkomst, Zelf heb ik marokaanse buren en zie hun als voorbeeld dat niet iedereen zo is.
Het is om uit je vel te springen dat er zoveel kwade figuren rondlopen die het verpesten voor zoveel mensen en vooroordelen laten leven,, ook nu weer in utrecht waar ze een jongen hebben gegijzeld (8 tegen 1) Ik wordt dan ziedend, zo van houdt dat nou nooit op? Gelukkig lees ik dan jullie bericht en dat stelt gerust,, ga zo door en laat uw vrienden en familie het ook doen.. Echt het helpt Hou de discussie op gang
112Mediagroep.nl op 22-02-2012 16:17
Videobeelden van de vondst vluchtscooter nabij de Klaaskaterstraat op: www.112Heuvelrug.nl
tweede kans op 22-02-2012 16:24
@Geen Landverrader
Een ieder heeft met zijn handen van een andermans eigendommen af te blijven.Wat u uitspreekt over trots is ongepast en heeft niets met verraad te maken.Het is een normale zaak elkander aan te spreken op gedrag en respect te hebben voor elkaar.U doet hier uitlatingen wat niks met verraadt te maken heeft maar enkel met normen en waarden hoe je in de samenleving staat.
tweede kans op 22-02-2012 16:35
@Nora en @Izza
Wat goed dat jullie van je laten horen en jullie hiet ook veel hinder van ondervinden.Hier heb ik veel respect voor en maakt wederom duidelijk wat de gevolgen en consequenties zijn als bepaalde mensen zich misdragen ongeacht wat de cultuur of nationaliteit is.
Ook Nederlanders hebben een zeer slechte naam in het uitgaansleven in Antwerpen maar dat wil ook niet zeggen dat elke Nederlander zich daar misdraat.
Izza op 22-02-2012 17:05
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
Anita op 22-02-2012 17:09
@Somal: wat een suffe reactie van je, ook heel kortzichtig. Je praat over misschien ooit samenwerken, zorg dan eerst maar eens dat je op de opleiding komt voor politieagent!
Barbara op 22-02-2012 17:42
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
tweede kans op 22-02-2012 18:46
@Barbara
En wat zou die harde actie dan moeten zijn?Als de politie een scooter zonder kenteken ziet rijden wordt deze gewoon staande gehouden en krijgt hij een bekeuring daarvoor,en daarnaast wordt dan ook gekeken of de scooter geregistreerd staat als vermist en of de bestuurder de rechtmatige eigenaar is.Als we hier nu ook gewoon over mensen gaan praten en niet over nationaliteiten dan komt dit iets menselijker over.De politie doet ook gewoon zijn werk en is ook verantwoordelijk voor het onserzoek wat gestaaft is op feiten en niet op loze woorden.De burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid maar 100% veiligheid bieden is onmogelijk en bestaat niet. En als dan vragen zijn niet aan de orde.
bertus op 22-02-2012 18:47
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
Anita op 22-02-2012 18:53
@Barbara: ik ben het helemaal met je eens, maar true life had het over in schuren onder flats zoeken naar scooters zonder kenteken en daar, reageerde ik op, zij/hij had het niet over mensen die op een scooter zonder kenteken rondreden!!
Somal op 22-02-2012 19:26
@ Anita
Misschien zit ik al op die opleiding? Misschien ben ik lid van burgernet?
Maar dan noem jij het suf.
Jij bent kortzichtig omdat je door de bomen het bos niet meer ziet. En Sherlock heeft alle bomen alvast voor je omgezaagd. Kijk eens verder dan je lange neus.
En zo te zien kan jij er ook wel bij Coen.
Guus H. Ten Dagestan op 22-02-2012 19:27
Gaat weer lekker daar In nederland, ben ik blij dat ik weg ben daar!
pollie op 22-02-2012 21:09
ja,.......................tis altijd hetzelfde verhaal ( met die gasten) ;o((
Izza op 22-02-2012 21:17
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
moo op 22-02-2012 22:16
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
Geen Landverrader! op 22-02-2012 23:00
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
tweede kans op 22-02-2012 23:03
@Moo
Gelukkig zijn er inderdaad nog mensen als @Nora en @Izza die gewoon een mening geven hoe de gevoelens bij deze mensen zijn. Dat is een prachtig voorbeeld hoe het eigenlijk zou kunnen werken en moeten zijn.
Natuurlijk zullen ouders niet tegen hun kinderen zeggen dat ze moeten gaan overvallen. Het is in veel gezinnen in heel Nederland een normale zaak geworden dat ouders geen goede controle meer hebben op hun kinderen. En men zou zich eens af kunnen vragen hoe dat nu komt. Nora geeft heel duidelijk in een nette reactie aan wat Nora ondervindt en de beleving hiervan. Ook de gevolgen voor haar kinderen (moeite met stageplaats) te krijgen,dat is niet niks en elke ouder wil toch het beste voor zijn kind! En inderdaad het punt wat Nora aandraagt als kinderen niet na school gaan en niet werken en wel altijd geld hebben,zij zich toch af zullen moeten vragen hoe ze hieraan komen? Dit heet opvoeden en begeleiden en gezag hebben en hiervoor zijn ouders inderdaad verantwoordelijk. En indien zij dit niet kunnen moet er hulp ingeschakeld worden,zodat hier steuning en begeleiding geboden kan worden. Zo zit hier de wet in elkaar,en zijn hier voorzieningen en hulpinstanties voor.
Dat heet geen slijmen Moo dat heet verantwoordelijkheid nemen!
True life op 22-02-2012 23:06
@Anita
Ik bedoel niet dat elke scooter in de schuren van die flats gestolen zijn maar het is handig dat je wel die framenummers controleerd of ze bij de RDW gestolen staan niet elke scooter zonder kenteken is gestolen natuurlijk en als je het zo bekijkt worden er ook veel scooters gestolen en worden meeste overvallen met de scooter gepleegd
nora, een bezorgde moeder op 22-02-2012 23:15
@ Moo ten eerste ben ik echt geen slijmbal en ten tweede weet ik waar ik het over heb. Ik kom uit dezelfde doelgroep weet je nog! Voel je je aangesproken? Ben jij ook 1 van die kereltjes die een auto, dure kleren en veel geld op zak heeft. Maar eigenlijk niet werkt en men heeft geen idee hoe je aan al die spullen komt.
Stel dat dit waar zou zijn, zouden je ouders dan het echt niet weten!. heb twee zonen van 18 en 20 jaar en jongen ik zou het echt wel weten. En hoe zo laag zinken om mijn dochter te beschermen. Is dit een bedreiging? nou jammer genoeg heb ik geen dochter. . Maar gelukkig hebben mijn jongens normen en waarden meegekregen, dat kan ik aan jou taalgebruik niet zien. Trouwens wat schrijf jij slecht voor iemand die hier (denk ik) waarschijnlijk geboren is. Of is jou niveau gewoon heel laag net als die gasten(tuig) die al die winkels overvallen!
tweede kans op 22-02-2012 23:16
@ Geen Landverrader!
Wat wil je nu zeggen met je reactie? Jij maakt toch ook deel uit van onze maatschappij of niet dan? Daar kun jij nog een voorbeeld aan nemen met de straat taal die je uitspreekt en nergens op slaat! Wie heeft je dat geleerd? Jij geeft in je reactie nu precies weer waar ook veel nette mensen hinder van ondervinden en last van hebben.
nora, een bezorgde moeder op 22-02-2012 23:34
He @geen land verader ga wat doen met je leven in plaats mij uit te schelden voor alles wat je waarschijnlijk zelf bent! Over normen en waarden gesproken volgens mij heb je geen idee wat deze betekenen. Echt wat ben je zielig!!
Palmengrift op 22-02-2012 23:53
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
tweede kans op 23-02-2012 00:11
@Palmengrift
Ik durf het debat wel aan te gaan hoor en ook in het gezicht. Waarom zou een normaal gesprek met normen en waarden en respect niet gevoerd kunnen worden?
In een normaal gesprek communiceer je met elkaar en wissel je gedachten uit en daarnaast laat je elkaar uit praten. Wat is hier zo moeilijk aan en waarom zou men dit niet durven? Uit een aantal reacties kun je opmaken dat een aantal mensen er weinig van begrijpen,en proberen met grote monden en straattaal een gesprek te voeren. Dat is eigenlijk heel erg triest en zegt meer iets over geen niveau.
Spreekt u eigenlijk mensen aan die zich misdragen? Goed voorbeeld doet goed volgen.
palmengrift op 23-02-2012 01:21
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
tweede kans op 23-02-2012 01:38
@Palmengrift
U weet niet wat uw reactie voor een onzinnige is,mijn moeder heeft hier niets mee te maken en heb ik niet nodig voor dit.Uw reactie geeft exact de gedachte weer van niveau wat u uitstraalt,niks inhoudelijks en geen argumenten enkel een infantiele reactie. Een klein kind wat om zijn ouders roept om geholpen te worden. Ik ben heel blij met mijn Marokkaanse buren en Afghaanse overburen en kan me heel goed voorstellen als ik me in hun verplaats dat zij zich groen en geel ergeren aan dit gedrag.
MAROKKAAAN op 23-02-2012 02:35
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
De Marokaan op 23-02-2012 03:14
geachte heren en dames,Allereerst wil ik jullie zeggen dat iedereen die hier een reactie geplaatst heeft helemaal verkeerd bezig is,jullie oordelen te snel en weten helemaal niks over de daderprofiel,op het stuk staat aangegeven dat de daders (verdachten) of hoe je ook maar wil noemen van marokaanse afkomst zijn,ten eerste is er helemaal niemand aangehouden dus we kunnen niet zeggen of het werkelijk een marokaan is geweest.(vergeet niet dat een getuige die een getint persoon ziet, direct van uitgaat dat het een marokaan is),Ten tweede is me opgevallen als het wel werkelijk om een marokaan gaat er direct tientallen reacties te voorschijn komen en waar iedereen het over heeft dat de marokanen slecht zijn en dat ze allemaal zo zijn,het laatste weet ik dat het meestal om ongeschoolden personen gaat,want een slim en een normaal persoon reageert niet direct op een bepaalde bevolkingsgroep,een voorbeeld kan ik jullie allemaal geven:een tijd geleden las ik op de veenendaalse krant dat er een blanke man een kindje heeft misbruikt (dus je zou kunnen zeggen dat het om een nederlandse man gaat,neeee het kan ook gaan om een duitser,maar dat is op dit moment niet relevant),wat ik dan heeeel relevant vind en wat me ook daadwerkelijk opvalt de reacties,heel weinig!!!
ik las een andere stuk:2 getinte jongens van 15 en 16 zijn aangehouden met een gestolen fiets.reacties (heel veel):het viel me ook op dat als de jongens voor de menigte zouden staan die hadden gereageerd op dat stuk hun werkelijk gelyncht zouden worden,zo erg waren de reacties!! al met al is het dus veel belangrijker om die kinderen heel erg te straffen (in woorden) dan de man die een jonge kind misbruikt!!dus hier ga ik dan goed overnadenken en kom dan tot de conclusie,ongeschoolde types die dr op reageren.
Ook valt me op(al ga ik nu naar een heel ander onderwerp) de pvv-er,meestal zijn het mensen die ongeschoold zijn en niet zoveel hebben,ik kom weleens een reactie tegen waarop ik geen eens een tegenreactie wil geven aangezien het voor mij te laag is om erop te reageren en op het einde geeft die persoon aan dat ie een pvv-er is,je kan het raden ongeschoolde en geen dingen hebben om er van te genieten ,ja die gaat natuurlijk op elke site of nieuws waar het om marokanen of buitenlanders gaat reageren aangezien hij of zij thuis zit en geen werk heeft of geen hobby heeft of iets om van te kunnen genieten.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik op zo'n dergelijke site iets zeg en geloof me dat dit ook de laatste is,want ga geen reacties geven om een hollander die een kind misbruikt of een marokaan die wat jat,ik heb een leuke en een gezellige leven en maak me niet druk om al dit gepuis hier,ik laat het wel aan de overheid over,ieder zegt de overheid dit en de overheid dat,maar het is onmogelijk om iedere boef of iedere misbruiker te kunnen pakken het is altijd zo geweest en het zal ook zo blijven.
uiteindelijk wil ik hierbij zeggen dat jullie een leven moeten zoeken en niet constant een bepaalde groep moet aanvallen en niet zo vaak moeten oordelen,als je constant een groep in de gaten gaat houden en de dingen gaat lezen of horen dan ben je zo ver van de werkelijkheid dat voor jou op een gegeven moment niemand slecht is allleen die bepaalde doelgroep waar je voorzien op hebt,in iedere bevolking in de hele wereld is er een goed en kwaad persoon,dan moet je je eigen vragen of jij wel goed bent,een goed mens oordeelt niet over een ander mens en helemaal niet over een bepaalde doelgroep(dat heet racisme).
Het laatste wat me toch wel een beetje dwars zit is nora,Nora ik weet dat jij geschoold bent en ik weet dat jij de nederlandse taal goed beheerst,het is dan duidelijk dat je hier geboren bent of heel jong naar nl bent gekomen,nou je hebt een pluimpje verdiend,maar ik wou je zeggen dat je nie zo stoer moet doen tegenover een persoon die de taal niet goed beheerst,er zijn namelijk nederlandse mensen die hun eigen taal niet goed beheersen,maar dat geeft opzich helemaal niet,want de een kan goed leren en de andere niet.ten tweede vind ik zeer jammer dat je als ouder een iedere ouder over een kam scheert,jij moet het beter weten dan een nl-er,je weet dat er gezinnen bestaan met 10 kinderen en dan heb ik het over de eerste generatie ,vader komt hier zich kapot werken moeder moet kinderen opvoeden,vader is dan heel oud en ziek ,moeder is oud en ook ziek,hoe kan je in godsnaam zeggen dat het de schuld is van de ouders en waarom betrek je de islam dr bij???of moslims,je weet dat een moslim het ergste vind dat zijn kind steelt en als hij daadwerkelijk weet dat hij alles doet om zijn kind op het rechte pad te leiden!!!en wat dacht je van dit dan,IK ja een MAROKAAN waar ik zeeeer trots op ben(ja ik werk,ja ik ga uit ja ik heb ook weleens rotzooi getrapt en ik schaam me totaaal niet daarvooor.vroeger als ik wat uithaalde dan kwam ik thuis en weet je wat pa deed??die gaf me een dreun,hahaha ,achteraf ben ik er best blij mee,want je deed het niet voor de tweede keer,moet je nu doen als ouder ,je zoon een dreun geven ,haha dan belandt je echt in de cel.haha,meschien wel met die gasten die de overval hebben gepleegd,echt weer zo'n nederlandse wet,maa goed,wat ik je wil zeggen nora is dat je schijnheilig bent .Ga heen zou ik zeggen en geloof me ,jij kan ook nooit weten wat je kinderen doen,je vertelt het heeel mooi hier dat je weet wat je kinderen doen,maar ondertussen overvallen ze VAN MANEN.............
THE END
Izza op 23-02-2012 08:36
*** Deze reactie is deels aangepast omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site.***
Het is waar wat "de Marokkaan" zegt, in de ogen van veel Nederlanders zijn alle lichtgetinte mensen Marokkaans, eigenlijk was dat ook de frustratie van "geen landverrader" in zijn eerste reactie. Alsof er geen andere lichtgetinte personen in Nederland/Veenendaal wonen. Hiermee wil ik niet zeggen dat het in dit geval niet om Marokkaanse jongens zou gaan, ik heb nl. geen idee.
Ik vind de aanval op Nora niet terecht. Ook ik verbaas me regelmatig over het taalgebruik van sommige jongeren die hier geboren en getogen zijn. Daar kun je toch van verwachten dat zij fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven. Het is dus niet Nora die stoer doet, maar zij proberen juist stoer te doen. Verder wil ik er nog op wijzen dat deze zgn. stoere jongens gedrag vertonen waar ze in Marokko echt niet mee weg zouden komen. Sommige jongens hier in Nederland vertonen geen Marokkaans gedrag, zij vertonen straatgedrag, en da's iets heel anders!! Er zijn ouders die er alles aan doen om te voorkomen dat hun kinderen verkeerd/crimineel gedrag vertonen, maar er zijn helaas ook ouders die het wel gemakkelijk vinden als zoonlief ze geld geeft voor de boodschappen, zonder zich af te vragen hoe hij aan dit geld komt. Daar wi ik overigens aan toevoegen dat ik ervan overtuigd ben dat er ook zulke Nederlandse ouders bestaan.....
Barbara op 23-02-2012 08:48
@marokaan : ten eerste : Als het een persoon met een Noord Afrikaans uiterlijk betreft , dan wordt er al snel geroepen dat het een marokaan is/was. Gezien dat de nationaliteit van de daders die bij herhaling misdrijven hier in Veenendaal plegen , marokaans blijkt te zijn is het dus niet vreemd dat men direkt roept dat het marokanen betreft. Cijfers zijn hiervan bekend bij gemeente en politie. In verhouding tot niet-marokanen ligt het percentage marokaanse (jeugdige) criminelen veel hoger dan van niet marokaanse komaf! Ten tweede : De reacties op jou voorbeeld van de twee jongens die een fiets stelen zijn begrijpelijk. Men is het spugzat dat deze kleine criminaliteit door ( dus overwegend marokaanse) jongeren niet ophoudt. Ik kan me dus goed voorstellen dat men heftig reageert........( er moet er bij ons ook niet één over de schutting komen .....) Ten derde : het is blijkbaar heel makkelijk om er elke keer het voorbeeld van een incestzaak bij te halen ( want ja, daar betreft het een Nederlander ) . Ook deze dader zou ( wat mij en alle andere Nederlanders betreft ) minimaal levenslang ( of erger , maar dat is allang in Nederland afgeschaft - helaas) moeten krijgen . Nationaliteit of komaf is niet van belang - hoe meer strafbare of ernstige feiten men pleegt , hoe harder men gestraft moet worden. Ten vierde ( het houdt niet op ) : Verklaar eens dat in Veenendaal marokanen rondrijden in auto's die ze niet kunnen betalen van hun uitkering ? Als ik de meeste ervaringen van Veenendaalse werkgevers zie , zijn er maar weinig marokanen die echt werken willen ..........Talloze voorbeelden van marokanen die één , twee of drie dagen komen en zich daarna ziek melden , gewoon niet meer verschijnen of dingen op het werk doen die gewoon niet kunnen . Dus gewoon een mentaliteitskwestie !!! Ten vijfde : Natuurlijk zijn er welwillende buitenlanders die hier op serieuze manier proberen een goed bestaan op te bouwen. Dat is geweldig , kijk maar naar mensen uit het verre Oosten (Vietnam, China, Hong Kong etc.). Hard werkende mensen van wie je nooit hoort dat ze overvallen plegen, mensen lastig vallen, diefstallen plegen etc.......daar heb je echt geen last van ! Daarbij zijn het nog eens superaardige , nette mensen die graag willen leven , werken en wonen in de Nederlandse samenleving ! Dus echt welkom !!!!!
Het beeld wat men van marokanen heeft , is door hen zelf geschapen ! Maar waarschijnlijk zie jij het zelf anders...............
pollie op 23-02-2012 09:11
Het leger in met al die jongeren. De dienstplicht voor allemaal !!
ongeacht de huidskkleur of ras. zou geen kwaad kunnen om weer een beetje dicipline en opvoeding te krijgen. krijgen ze misschien weer een beetje respect voor de maatschappij
nora, een bezorgde moeder op 23-02-2012 10:11
@marokkaan wie houd je voor de gek! JIj en vele met je weten dat ik gelijk heb. Je begon je verhaal redelijk daarna liet je zien dat je ook 1 van die straatjochies bent die probeert mooi weer te spelen, maar ondertussen?? ja denk daar eens over na??
liefde voor de buurt op 23-02-2012 13:22
nora de bezorgde moeder??
let eerst op je kinderen dan op andere ken mensen zat echt die zijn geleerd goeie banen
etc ze lachen mensen uit, later zien ze hun eigen kinderen naar de klote gaan
zitten aan drugs etc overvallen noem maar op dus let eerst op je eigen kinderen laat de politie etc het werk doen
je hebt zat hollanders die zware criminelen zijn kijk alleen holleeder klaas bruinsma en zijn vriendjes
wiethandel wie doen dat? niet de eskimo's
de hele land is een al crimineel wittenboard noem maar op
zoals marokkaan heeft gezegt ben zeer met hem eens
1 ding je bent een schjnheilige vrouw
Anita op 23-02-2012 18:47
@De Marokkaan: je begon zo goed met je verhaal, beetje erg jammer dat je dat goede verhaal (en dat meen ik echt!) dan eindigt met zo 'n lage aanval op nora door te zeggen dat zij niet weet wat haar kinderen doen en haar kinderen Van Maanen hebben overvallen. Door die laatste zin bevestig je alleen maar het vooroordeel dat er bestaat over Marokkanen................
Denk daar maar eens over na!!!!!!
Miep op 24-02-2012 00:01
In een dorp is het groot nieuws wanneer er een schaap verdronken is.
v'd Graaf op 24-02-2012 02:57
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
Bert. op 24-02-2012 21:16
Lees tussen de reacties enkele positieve/hoopvolle signalen (moeders). Misschien krachten bundelen?, want wat veel NL'ers tegenstaat is het ontbreken van kritsche geluiden uit de eigen hoek, waardoor iedereen een 'hullie' blijft. Er is volgens mij geen (normaal denkende) NL'er die iets heeft tegen personen die zich normaal gedragen. Helaas had ook mijn echtgenote samen met dochter een negatieve ervaring eerder deze week in Veenendaal, toen zij na het pinnen toch sterk het gevoel hadden te worden gevolgd door enkele jonge Marokkanen, die pas verdwenen nadat ze een winkel in waren gelopen en daar een tijdje verbleven. Zo blijf je toch in de beeldvorming hangen, totdat..
Miep op 25-02-2012 21:23
Ach beste @Bert, wat een onzin. Nederlanders weten en kunnen het verschil niet eens zien tussen een Turk of Marokkaan, laat staan dat het een Egyptenaar of Indonees is. Jullie weten alleen maar hoe je iemand kan beschuldigen met een vieze vinger. De politie/justitie van Veenendaal is nooit capabel geweest om eerlijk onderzoek te verrichtten. De houding en het gedrag van justitie is zodanig minachtend dat je vanzelfsprekend hen niet zal zien als waarheidszoekers. Daarom zal ik en heel veel andere mensen geen tip geven aan de politie als je iets hebt gezien of weet. Het bewijs is nu ook geschied, de politie heeft het over een marokkaanse uiterlijk maar ze hebben hen nog niet gevangen. De politie heeft een racistische houding in Veenendaal. Dat is eerder gebleken toen de burgemeester kamervragen gesteld kreeg inzake zijn uitspraken in de roofovervallen. Dus is mijn motto: Laat justitie werken zonder respect te hebben.
Miep op 25-02-2012 23:55
Los van het feit dat we kunnen beweren dat Veenendaal een voorbeeld is als "jonge stad en een voorbeeld is van een geslaagde intergratatie-dorp" kan ik gerust zeggen dat het niet helemaal klopt. Justitie heeft een aandel in het mislukken van intergratie. Hoevaak en hoeveel heeft justitie onterecht allochtonen voor onderzoek behandeld? hoevaak heeft justitie allochtonen onterecht in verzekering gesteld? Laat staan hoevaak justitie allochtonen valselijk heeft beschuldigd. Hiermee moet men wel onthouden dat door vele fouten van justitie de toekomst van vele allochtonen is verpest. Als je leven en toekomst verknald is door valselijkheid en aanraking met justitie heb je recht om de staat op alle gronden te ondermijnen.
tweede kans op 26-02-2012 00:11
Het klopt helemaal wat je zegt en hierdoor plakken ze er een sticker op en verdwijnt het in de kast. Eigenlijk zouden deze mensen de overheid aansprakelijk moeten stellen voor geleden schade. De schade is heel groot die deze mensen oplopen en daarnaast door populischtische domme uitspraken van een aantal mensen verandert de mening van de publieke opinie bij een deel in de samenleving.
Fionn op 26-02-2012 09:37
@Miep
"Als je leven en toekomst verknald is door valselijkheid en aanraking met justitie heb je recht om de staat op alle gronden te ondermijnen."
Dat moeten we vooral toestaan. Iedereen die onrecht is aangedaan, moet maar eigen rechter gaan spelen.
Ik ben het zeker met je eens dat er veel onrecht gedaan wordt richting een aantal groepen in de samenleving, maar binnen deze groepen zitten zeker elementen die ONZE samenleving naar de knoppen helpen. Nu wil ik niet suggereren dat het binnen, van origine Nederlandse kringen, niet voorkomt. Daar zitten ook rotte plekken.
Wij, met z'n allen, zijn Nederland en we moeten binnen onze bevoegdheden handelen. Word je dus onrecht aangedaan, dan ga je naar de betreffende instanties en we gaan geen eigen rechter spelen.
Maar de aanleiding van deze discussie ligt niet in het feit van vooroordelen, maar gaat over criminelen die de maatschappij veel geld kosten en dat betaald wordt door de brave burger. Maar de rekening wordt gegarandeerd een keer vereffend.
Kort gezegd: Blijf met je vingers van andermans spullen, die jouw niet toebehoren.
Realist op 12-03-2012 21:48
Nederlanders zijn de grootste zeikerds op deze aardbol. Altijd Marokkanen als aparte doelgroep aanspreken en bevooroordelen, maar tegelijkertijd verwachten dat ze moeten integreren en participeren in de maatschappij? Dat gaat lekker makkelijk als je altijd word gezien als de criminele marokkaan voordat je ook maar iets hebt gedaan! Ik ben tig keren aangehouden omdat 1 of andere bevooroordeelde nederlander (en dan zeg ik het netjes) het nodig vond om de politie te bellen omdat ik me "Verdacht" gedroeg. Blijkbaar ben je al verdacht als je als Marokkaan zijnde jezelf op straat begeeft! En dan nog afvragen waarom er jeugd opgroeit die het helemaal gehad heeft met jullie vooroordelen!? En dit betekent niet dat ik de akties van criminele jeugd goed praat, maar weet wel dat jullie met jullie eindeloze gezeik en gezeur iedere keer weer op dezelfde bevolkingsgroep averechts werkt! En wat betreft Nora ? Lekker makkelijk om de schuld af te schuiven op analfabete niet geschoolde ouders die meer dan genoeg hebben gedaan dit land op te bouwen toen marokkanen nog wel nodig waren! Toen wouden Nederlanders namelijk dat soort werk niet doen. Je moet je schamen.... ow en als je denkt dat jij wel als "nederlandse met marokkaanse achtergrond" word gezien? Vergeet dat maar, zo word je alleen gezien als je bij het nederlands elftal speelt of een beroemd iemand bent.... want dan ben je geen Marokkaan meer, maar een echte nederlander met roots in Marokko.
op 13-03-2012 07:12
*** Deze reactie is verwijderd omdat deze in strijd is met de huisregels voor deze site. ***
Jubileum ds. J. Goudriaan
27-05Reflectorfestival bij evangelischen 27-05Vogelzang excursie Bennekomse bos 27-05Wereldband met instrumentenarsenaal 27-05Kinderkleding & speelgoedbeurs 26-05Moorfielders blijven winnen 26-05Lunterse Melanie Voskuil wint zilver ... 26-05@FinalewekenEde:Fortissimo buigt ... 26-05@FinalewekenEde: Uitslagen/programma ... 26-05@FinalewekenEde: Scorebord
Meer Laatste nieuws >
Meest gelezen artikelen
22-05BDU-lezersactie: Maak kans op vrijkaarten ... 26-05@FinalewekenEde: Uitslagen/programma ... 23-05Prijswinnaar BDU-Lezersactie rondvlucht ... 26-05Horeca Voetbal Toernooi beleeft 23ste ...2 20-05Edenaren op heterdaad betrapt bij ...4 20-05@FinalewekenEde: (update filmpje) ...1 21-05Geen concerten op Museumplein valt ...13 24-05Wolkbreuk veroorzaakt wateroverlast 20-05@FinalewekenEde: Scorebord 22-05Ede-Centrum ontvangt vierde ster ...Meeste reacties
24-05Eerste voetgangersparkeerplaats van ...13 21-05Geen concerten op Museumplein valt ...13 26-05Toch vergunning laatste zaterdag ...6 23-05Clint van der Wal naar VVA'715 22-05Muziekonderwijs Ede op de schop5 20-05Edenaren op heterdaad betrapt bij ...4 24-05Clint van der Wal nog niet rond met ...3 26-05Horeca Voetbal Toernooi beleeft 23ste ...2 22-05Archeologische opgraving in centrum ...2 24-05Afsluiting Stationsweg De Klomp1











Misbruik



